Jun 28, 2010

yg akhir 16...

yang akhir 16 da hampir tamat jadualnyer..
tggu malam ni utk tgk sape yg akan ke akhir 8...


Uruguay vs S0uth K0rea

dgn harapan dan semangat Asia utk Asia.. bermula dgn agak malu2, K0rea secara tetiba menjadi ghairah utk menang.. mungkin mereka rasa b0leh makan Uruguay.. 1st g0l Uruguay p0n sebab keeper K0rea leka usha awek Uruguay kat tepi padang.. muka iras2 pelak0n telen0vela.. memang sy0k kalu usha... alik2 si F0rlan yg cr0ss b0la.. dalam terkejut ade pulak Suarez kat belakang. ape lagi.. secara rileks dan tak menggelabah dia tapping jer b0la tu masuk gawang K0rea.. pastu kasi panaskan lagi keeper K0rea dengan celebrate nga awek telen0vela td..  g0l Lee Chung Y0ng buat aku rase lega.. ade can nih masuk terakhir 8.. K0rea da xingt dunia attack Uruguay... dalam kelekaan tu la.. defend K0rea macam xterdaya nak halang Suarez sc0re minit ke 80..
10 minit nk hbs.. memang celaka rase kal0 0rang sc0re dlam range ni.. tp apakan daya.. Park Ji Sung sudah b0leh berehat sambil mengumpul tenaga utk seas0n depan bersama Man Utd.. 2-1 mnyebabkan dia bising kutuk keeper K0rea xpandai tangkap b0la... 0hhh da pandai k0mplen skang ni ekkk... huhuhu..



United States vs Ghana

aku meny0k0ng penuh usaha awang hitam menyingkirkan Uncle Sam yg memang b0ngkak dan takbur lepas jd juara kumpulan.. g0l putera B0ateng hasil larian s0l0 membuatkan aku tersenyum sambil menyuap r0ti canai ke dalam mulut... Ghana main superb... b0dy c0ntact sgt gagah perkasa.. passing yg cun macam gadis di pantai Fl0rida berjemur membuatkan US terkapai-kapai.. tabik juga kepada keeper buangan Wigan, Kings0n yg hanya menggunakan kaki mendeny beberapa rembatan Demsey dan D0n0van.. walaup0n g0l penalti 0leh D0n0van selepas Demsey dijatuhkan membuatkan US kerek seketika... Ghana hanya menggunakan keperkasaan Gyan Asam0ah utk mendada dan seterusnyer mengajar bagaimana merembat dalam tekanan utk meletakan Ghana sebagai pasukan terakhir 8 edisi Afrika kali ini... masa tambahan membuatkan aku xperlu tggu lama utk s0lat subuh.. bagus2.. 2-1 lagi...



Germany vs England

dalam kalut ribut dapat juga aku tgk game terpenting malam td.. kelambatan 0rder sup ek0r membuatkan aku gundah gulana kerna pasukan Jerman akan beraksi.. agak lega apabila tgk starting line up Jerman.. memang kene makan la England malam ni.. hahahaha... England macam biase terkapai-kapai mengejar b0la yg dijana 0leh Basti dan Khedira di bahagian tengah.. tetapi Neuer dengn selamba jd assist kepada Kl0se.. Ups0n? sape mamat nih? Kl0se p0n k0 xleh jaga.. nasib la kal0 b0la dikaki Kl0se.. satu t0lakan yg membuatkan seluruh England senyap seketika... xsampai 10 minit P0d0lski pulak mendedahkan betapa harunyer pertahanan England.. mamat P0d0lski ni memang xpandai sepak sl0w... 2-0 aku da start menganjing fan2 England dimerata dunia.. tapi dalam kegembiraan tetiba Ups0n.. Ups0n? yer Ups0n, mel0mpat tinggi utk g0l pertama England.. semangat la k0n0nyer.. n then Lampard but gile dgn rembatan yg secara zahirnyer telah g0l.. aku cuak!!! gampang maybe 2-2 kali ni... tp alangkah leganyer, referee xnampak g0l tu!!!!! aku xmau gelak.. senyap dulu.. kang England buat giler.. tapau 1 g0l lagi mampus aku... 2nd half start dalam keselesaan.. defend England nyata perlahan lariannyer.. Muller dan 0zil b0leh berlari-lari keriangan hingga ke hujung padang.. hasilnya.. Muller dgn selamba sc0re g0l ketiga... camera da start z00m muka player England..  masing2 buat muka xleh blah.. da nampak bayangan balik ngan Air Asia.. dan 3 minit lepas tu Muller mengesahakn pasukan England memang balik naik Air Asia.. 4 g0l yer tuan-puan sekalian.. aku rase The Sun harus delete berita yg menyertakan gmbar England tapau Jerman 5-1 suatu ketika dulu.. 0rang2 England ni memang sukakan sejarah agaknyer..  4-1.. aku balik umah dgn muka penuh riak dan takbur!!!


Argentina vs Mexic0

salah siapa? refree atau? g0l Teves membuatkan aku mel0mpat mengatakan 0ffside.. member2 b0leh rilek cakap mane ade 0ffside.. tp replay menunjukkan segala-galanya.. ahh... selalu buat aku panasss!! mungkin balasan terhadap g0l Lampard awal2 td... huh!!! Tuhan Maha Adil.. Mexic0 da macam penat duk layan Messi, Tevex, Higuain kat depan.. depa ni amat bahaya kal0 xtackle awal2... dan hasilnyer ntah aper yg 0s0ri0 buat aku p0n xtau.. nak passing ke nk buat ape.. b0leh k0 lepas b0la tu kat Higuain.. dan 2-0 memang aku dah dapat agak lepas Higuain berlari2 membawa b0la.. haram bet0l... dalam duk ghairah nak cari g0l semangat.. si Teves pulak buat giler rembatsekuat hati.. da la keeper Mexic0 0scar Perez ni tinggi 5 kaki jer.. dirembat pulak kat sudut sukar nk terbang.. g0l ketiga aku da m0ral d0wn.. gampang bet0l.. sampai 3 k0 bg kat Mexic0.. Chicharit0 Hernandez menutup W0rld Cup dengan jawapan kenapa Alex Fergus0n beli dia utk main ngan Man Utd..  3-1.. 0k la... dan dia yg nak td0 awal bgn pulak nak tgk b0la tapi terus masuk td0 lepas 3-0.. kan da suruh td0 awal.. nk jugak tgk b0la...

2 comments: