Jul 7, 2010

4 yg akhir.. The 0renje sudah lepas...

walaup0n badan kekurangan td0 dan rehat (ye ke?) aku tetap layan 4 yang akhir ni.. gila ke hape kal0 miss game ni.. huh!! xsanggup gue.. kredit harus diberikan kepada 'dia' yg sudi mengejutkan aku dari tid0 utk memb0lehkan aku layan b0la.. trimas2..

The 0renje vs Uruguay



Lame bet0l 0renje ni tggu nk masuk final.. last p0n tahun 1974 ngan 1978.. lame tu.. tp di0rang ni xsuka sebut pasal sejarah.. tp Kyut mungkin suka.. tapi Van de Vaart da pegang w0rld cup tuh!! 0rang tua2 kata, kal0 da pegang, nanti da xleh pegang... ade can German menang nih!!

Uruguay kureng ckit sbb Suarez si Tangan Tuhan xmain sbb gune tangan tuhan.. Cavani yg ganti b0leh tahan jugak.. tp rambut kasi p0t0ng cikit.. nampak berat jer nk usung ke hulu hilir.. dua2 team macam layan jer main.. bagus membuatkan aku tenang bakar Dunhill pastu keluar asap ikut hidung.. layan jer.. tetapi secara tiba2 van Br0nckh0rst sepak gune kaki kiri.. Stekelenburg buat2 terbang tapi si Br0nckh0rst ni main hujung.. 1-0.. 0renje da start jerit2 tanda da menang.. aku senyum jer s0rang2..
"slalunyer ke langit kal0 aku rembat" ulas Br0nckh0rst sambil berlari..

sedang aku el0k aku suap durian masuk mulut... F0rlan pulak buat g0l giler.. aii xkan stail nk sc0re g0l lawa nih... aku sekali lagi menyuap seulas durian dan tersenyum tanda puas hati... minit ke 41.. ade can aku td0 pkl 5 nih... 1-1 b0leh membuatkan 30 minit masa tambahan.. rest jap aku layan blues sepam dua.. Dunhill ni kal0 layan sl0w2 pastu tarik dalam2.. perghhh!!
 f0rlan layan kaki kiri

masuk 2nd half aku kembali layan.. masing2 xnak kalah.. tp de Zeeuw da tukar ngan van der Vaart.. aku syak mamat ni pening sbb kene penyepak Cacares kat muka.. sampai minit 70 baru hati geng2 0renje lega.. aku p0n sama.. Sneijder el0k2 jer rembat b0la kasi kene kaki dua defend.. merangkak Muslera tangkap b0la.. 2-1.. ade can da ni... br nak layan g0l Sneijder tetiba Kyut cr0ss sedang el0k kene kepala b0tak R0bben.. Uruguay da nampak pasrah dengan Qada' dan Qadar.. F0rlan keluar kasi can kat Sebastian Fernandez..
sneijder p0n dah pandai layan kangkang

"walaup0n b0tak.. tpi ade hasil" jelas R0bben selepas perlawanan

walaup0n Maxi Pereira sc0re minit 90.. tapi takdir sudah menentukan... aku xnak salute kat 0renje.. tp nak salute kat Uruguay... 

"y0u came here with0ut any expectati0n but finish it up high in the sky!!"


p/s: sekali lgi temkiu kerna kejutkan saya dari tid0 yg lena..

No comments:

Post a Comment