Aug 19, 2010

Dah lama tak buat macam ni..

Mahathir dah tunjuk ibujari tangan kanan dia kat aku.. Serius tak tipu!!

  • Skarang ni trend buang bayi. Ala macam trend g0tik, blek metal etc.. Sape nak femes sila buang bayi. Jangan buang tempat tersorok, sebaliknya buang kat tempat yang agak Rare 0rang buat. C0nt0hnya depan umah Pengarah H0spital, dalam fastf00d restaurant McD, KFC etc.. Nak lagi gampang buang bayi tu stesen TV.. Lagi cepat c0verage dapat..
  • Trend simbah asid, tetak guna pisau besar tetap tidak ketinggalan.. Kire trend ala-ala music alternative la. walaup0n dah lapuk, tapi masih mempunyai pengikut yang tersendiri. Kalau simbah asid ni, pengikutnya terdiri daripada pekebun getah, pembantu makmal sek0lah (eh ada ke?). Cakap banyak tak guna, simbah jer.. Kalau treng tetak, f0ll0wer tetak ni tak kira lapisan masyarakat, asal baran jer hayun, asal marah jer asah parang.. Huh!!
  • Hak istimewa Bumiputra.. Heb0h jer aku teng0k kat paper.. Masing-masing nak jadi her0.. Ala br0, macam biase la.. Lak0nan kena p0wer, ayat mesti ada effect api.. Cakap banyak2 kang tak pasal aku kene Akta Hasutan... 0k la.. aku ade jiran India sebelah kanan, Melayu sebelah kiri.. Tapi aku lebih suka jiran aku yang India tu, sebab anjing dia c0mel.. sek0r name Patchers sek0r lagi anak R0tweiler, nama Bella.. Bella ni manja ngan aku.. Aku ade cita2 nak bela anjing..
  • Dinar dan Dirham.. ni satu lagi k0ntervesi.. Agak-agak k0rang, kalau duit daun pisang zaman Jep0n tu macam Dinar dan Dirham, laku lagi ke skarang ni kalu nk beli gula prai? Aku syak dengan dengan kilang-kilang skali b0leh beli guna Dinar zaman Jep0n.. Sumpah!!!
  • Malaysia ade 2 syarikat kapal terbang.. satu name MAS, satu lagi nama AirAsia.. Tiket MAS lagi mahal dari tiket AirAsia, tapi MAS rugi tak ingat dunia.. AirAsia pulak siap b0leh k0rek hidung sambil kira untung niaga.. Kadang-kadang aku p0n tak paham macam mane orang kapal terbang ni berniaga.
  • FELDA, FELCRA nama da dekat-dekat nak sama.. Kesimpulannya, dua-dua skang ni kene saman juta-juta sebab k0rup.. Ntah ape yang k0rup aku p0n tak tau.. Tapi budak sek0lah p0n b0leh buat untung kalau pegang 2 F ni.. Lubuk duit tuu!!
  • Aku bagi satu senari0 kat k0rang.. Macam ni, k0rang simpan duit gaji k0rang kat satu tempat. And then gaji 0rang jaga dan urus duit tu. Tapi mase k0rang ambil duit tu nak beli lapt0p atau tukar sp0rtrim, 0rang yang jaga duit tu ambil tindakan undang-undang sebab k0rang guna duit yang k0rang  simpan buat tukar sp0rtrim.. K0rang p0n kene jail.. B0d0h tak? Tapi tu lah KWSP...

3 comments:

  1. trend bukan2 sekarang bro.. tah apa nak jadi..

    Fyzal's Latest Entry
    Hari Ini Dalam Sejarah: 19 Ogos 1959

    ReplyDelete
  2. cik sephia: anda harus baik dgn patchers..
    Fyzal: xnak jd trend setter ke br0?

    ReplyDelete