Sep 3, 2010

Relati0nship 0f Br0ther00d




Minggu yang paling tidak pr0ductive di hujung suku kedua tahun ini berjaya dilaksanakan dengan penuh tawadhu' dan istiqamah. Percutian hasil usaha gigih apply cuti ini amat berbal0i untuk dihayati.. Ya berbal0i..

Percutian yang mengembalikan status aku sebagai warga Er0pah yang dedikasi dan sudah tidak mahu memandang 1Malaysia lagi..
Weekend lepas aku lepak Shah Alam.. Seksyen 2, lagi mau tanya kedai mana ke? Tentulah Engine C0rner.. 
Gerai makan zaman berzaman kat ITM, kurun demi kurun tapi kedai ni tak bangkrup beb!! Din ade la berniaga kat situ.. Pak Us0p dah retired, Amer ada lagi. Scene metal jadi aqidah Amer.. Aku tabik Amer sebab istq0mah dengan perjuangan. Tetap steady angkat jari tengah kat band-band murahan macam Bangfes.. Kak G memang dah jadi N0n-Executive B0ard.. Jai dengar cerita dah kena hantar Acheh.. Satu kerugian di situ sebab aku dah tak b0leh memeras ugut keretek bernama Surya milik Jai..

Ada tujuan aku turun Seksyen 2 ni. Ada majlis buka puasa anjuran juni0r generasi ke berapa aku p0n tak tau.. Rupa-rupanya dah 7 tahun aku tinggalkan ITM ni.. Sampai Engine C0rner, aku teng0k budak-budak baju hitam memenuhi ruang.. Banner-banner gambar burung kaler merah digantung di sana-sini. 

"Legasi aku..."  detik hati aku sedikit bangga.. huh!!

Mau tak bangga, kal0 aku lepak s0rang-s0rang kat Engine C0rner sambil pakai baju HELL'S ENGINE, aku akan didatangi budak lelaki baru tumbuh bulu kaki datang hulur tangan nak salam.. Masalahnya aku langsung tak kenal budak yang hulur tangan nih!! Kal0 s0rang 0k la, b0leh assume silap 0rang.. Tapi kal0 dah 10  0rang datang hulur tangan.. Gelabah k0 raba p0ket.. Reputasi kena jaga beb!!!

Berbalik kepada peristiwa berbuka puasa, agak ramai rakan-rakan seperjuangan yang turun mencemar duli.. Menu memang geng-geng aku tak ambik p0rt.. Letak biskut mayat p0n jalan.. Janji dapat kumpul ramai-ramai sambil memberi kutukan pedas buat mereka yang mempunyai diameter perut ibu mengandung.. Makan rasuah p0n agak-agak la geng...

TETAPI........... 

Sedang semua Warri0rs dah siap sedia nak humban segala jenis makanan dalam perut, ada simple speech dari wakil budak bawah (term ni budak Hell's tau la)..
Bla..bla..bla... (menggunakan pembesar suara) dan sehinggalah ke klimaks petang tu..

"Sahaja kami berbuka puasa beramai-ramai di Engine C0rner hari ini kerana Allah Taala."

KEPALA H0TAK LUUU BUKAK PUASA ADA NIAT!!

Paraahhhh!! 

No comments:

Post a Comment