Oct 20, 2010

Bajet..




Saje lambat-lambat sebut pasal Bajet 2011.. Kasi basi sikit cerita bajet, baru kaww!!
Jumlah bajet kali ni RM 212 billi0n.. Perghh!! Aku kalau dapat banyak ni,  terus aku beli Man Utd.. Cakap banyak tak guna.. Ada can Khalid Jamlus main kat sana.. Huh!!

Guna versi bulat-bulat baru napak padu...

  • Pembinaa Menara Warisan.. 100 tingkat. PNB dah start nk jahanamkan duit rakyat.. Apa kejadahnya menara b0leh jana pendapatan negara. Aku makin tak paham.. Aku syak di0rang nak lbuat apartment kat sana.. PPR paling tinggi kat dunia.. Tapi kalau lif r0sak? Perghh!! Hancur lutut bai nak menapak ke tingkat 88.. 
  • Aku nak j0in industri burung walit... Ada bajet di situ...
  • Duti imp0rt dikurangkan.. Tapi untuk pewarna rambut, seluar dalam, hand bag, pastu ntah apa lagi ntah.. Takkan aku sh0pping seluar dalam jer.. Gampang!!! Sepatutnya hapuskan cukai barangan sukan. Ada can Mizun0 M0relia grad A dipakaikan kat kaki aku.. Tapi bab seluar dalam dan handbag buat Lisa senyum nipis.. aduhhhh!!
  • Pekerja swasta macam aku ada pencen.. Tapi kalau bagi C0la best jugak..
  • Pengecualian cukai untuk handset.. Bagus!! Sebab rakyat Malaysia makan handset!!!
  • R&D dapat 71 juta sahaja.. Memang dasar 0tak bebal... Aku tak b0leh k0men lebih-lebih.. Akta Hasutan dan ISA menanti penuh sabar...
  • Cuti bersalin 90 hari.. Kelantan dah lama buat... Eh pr0duktif ke negara bagi cuti lama-lama.. Dulu kata Kelantan galakkan rakyat jadi malas.. Bagi cuti lama-lama.. 
  • Aku dah start usha rumah kat Damansara Height.. Skim Rumah Pertamaku... 
  • JKKK, JKKP, pak guard, penghulu, t0k batin... Semua senyum nipis sambil up 0rder dari r0ti k0s0ng ke r0ti telur.. 
Aku tak nampak banyak impak Bajet kali ni..
Haram jer aku rase.. Macam gula-gula pilihanraya.. Ceh!!! Rizab negara duk takat tu jer..

1 comment: