Oct 17, 2010

Masih lagi berseri-seri...


0ld Traff0rd... 1400GMT waktu Manchester... Di hujung cafe berhampiran Jalan Stref0rd.. 3-4 0rang belia gagah perkasa rancak berbual.. Perbualan berkisar tentang b0la sepak.. 

" Last night i watch a brilliant match 0n tv.." ujar mat saleh bertatu cicak Geck0.
"F00tball match? there was a match last nite?" soal se0rang lagi mat saleh berambut bl0nde.
"yeahh!! But a th0usand mile fr0m here.." jelas mat saleh  tatu cicak..
"Red Warri0r against Red Gaint? Isn't it?" lagi s0alan dari mat saleh berskaf hijau kuning.
" y0u watch it t00?" mat saleh cicak pula bertanya..
"Hell yeah!! That fucking awes0me dude!" balas mat saleh berskaf hijau kuning..
"I bet Red Warri0r will win Malaysian Cup.. F0r sure.."  tambah mat saleh cicak dengan k0nfiden..


Berbalik kepada perlawanan United lawan West Br0m.. Line up sudah dikeluarkan.. Agak lega bila teng0k 0'shea tiada dalam senarai.. Tapi Anders0n pulak yang ada.. Gampangg!! Chicharit0 dapat nama lepas sc0re masa main ngan Mexic0 hujung minggu lalu.. Budak ni dah pandai pancing 0rang surat khabar... Muka pun jambu.. 

1st half main, macam el0k.. dalam keadaan masih cari setting baik depan tv, Chicharit0 dah sc0re!! Aii baru 4 minit dah g0l.. Freekick Nani agak b0leh tahan.. Memang tabiat keeper England suka muntahkan b0la.. Apa lagi, mendapat la si budak Mexic0 ni elaun lebih.. United main steady macam biase.. Aku tak preasure sangat nak bakar Dunhill.. West Br0m diperk0tak-katikkan dengan hina.. Selang 20 minit.. Nick Sh0rey buat lawak b0d0h petang Sabtu.. Terlepas c0ntr0l ball.. Kesilapan budak tadika itu mengundang padah yang buruk.. Nani merampas b0la dan terus melarikan diri ke dalam k0tak penalti West Br0m. Aku rasa gerakan ni bahaya... Kalau Anders0n yang bawak b0la.. Hanya harapan palsu yang dijanjikan... Tapi kali ni Nani.. Nani terus 0pen kat Berba yang termengah-mengah berlari bersama-sama.. Berba nak 0ne tw0 la pulakkk!! Nani guna kaki kiri untuk g0l kedua.. Berba cakap, "Aku saje main 0ne tw0, baru nampak class g0l." Gampang bet0l si Berba.. Itu jer yang dia tahu.. Begitu juga dengan 0pen chance depan g0l.. Lahanat Berba ni tak sc0re.. "aku tak main la sc0re b0la tapping.." jawab Berba kurang ajar... Aku syak Pak Alex tapping kepala Berba kat changing r00m..

wajah jambu p0n sc0re daaaaa

Nani memang pandai buat muka takbur tanda berjaya sc0re g0l.. tak perlu diajar..

2nd half start dengan tiada tekanan di sanubari.. Leading 2-0 menjimatkan Dunhill.. Tapi secara tiba-tiba Dubhill jadi tak jimat.. Lancau apa di0rang main nih!!! Satu freekick tepi penalti b0x dirembat kencang 0leh Chris Brunt.. Aku pernah beli pemain ni masa main F00tball Manager 4 tahun lepas.. Mase tu aku ambik dari Divisyen 1.. Puluh ribu p0und jer harga.. Rembatan mamat ni kena kaki belah dalam Evra.. VDS yang berkaki panjang susah nak setting terbang jarak dekat.. Ape lagi.. Aku terus bakar Dunhill.. Gampang!!! 2-1 buat aku tak senang duduk...

Kaki yang panjang agak susah nak setting dive jarak dekat..

United dah start main kucar kacir.. Lahanat!! Setan ape yang rasuk geng-geng penyapu barat nih!! Dunhill laju membakar diri... Sedang el0k jer habis sebatang.. Demmmm!!!!!!!!!!! Ape VDS buat nih? Arghhh!! Apa ke lancau k0 dr0p b0la depan kaki budak hitam tu!! 2-2 akhirnya menjadi kenyataan.. Igauan ngeri kembali lagi...

Aku terus bakar Dunhill sekali lagi.. Gampangg!!!

Pak Alex makin laju kunyah singgam... R00ney dan Sch0les masuk..Ada can... Seri menentang United adalah umpama menang 3-0 menentang team lain.. Lebih-lebih lagi team sejarah... Maka West Br0m mengambil langkah biadap dengan meletakkan bas di depan pintu g0l.. Aku bersandar kat s0fa tanda pasrah.. Dah 3 kali buat gila leading 2 g0l n then bagi draw... 4 minit add time macam 4 saat.. 4 cina kata mati.. Lancau apa mati..
Unbeaten but unhappy with the result.. City, Arsengal, Spurs dah cucuk belakang... Chelsial draw kat Villa Park... Aku bakar Dunhill lagi sekali..




No comments:

Post a Comment