Oct 7, 2010

k0nv0...

Semalam aku k0nv0 kat PICC..
Bermakna secara rasminya aku telah mempunyai kelayakan pr0fesi0nal dalam bidang kejuruteraan..
Sampai jer kat PICC p0n aku dah start buat haru.. Tak reti nak pakai jubah.. Mau taknya, sampai situ baru nak try.. Berbelit sana sini la jawabnya.. Tapi yang penting rambut kena maintain.. Gile hape kal0 kena p0t0ng..

Nak masuk dewan p0n geng-geng lahanat sempat pekena Dunhill sebatang.. Dunhill ni umpama kata-kata semangat yang memberi kekuatan secara ilmiah.. Lepas tu, bermulalah era membuat muka gampang didalam dewan.. B0ring sehh!! Aku macam biase, ambik kesempatan yang ada dengan merehatkan mata.. Masa itu emas, aku tak suka buang masa..

Dah berbirat b0nt0t menunggu, maka sampai lah turn geng Bachel0r in M0bile C0mmunicati0n Engineering.. 16 0rang jer geng2 aku nih.. pi0neer dalam Malaysia.. 1st batch ever.. Habis jer turn geng M0bile, maka kelihatan  sederet kerusi yang k0s0ng.. Ape lagi bai... Layan Dunhill dulu sepam dua.. Tekanan darah harus di n0rmalkan dengan sedutan bahan-bahan kimia yang terdapat didalam sebatang Dunhill..

Habis k0nv0, ambik transkrip, skr0ll, layan gambar studi0 (aku terpaksa ambik sbb dah bayar) lepas tu terus blah.. Gambar-gambar kenangan masa k0nv0 memang aku takde.. S0 sesapa yang duk mintak nak teng0k gambar aku k0nv0, aku dengan rendah hati, akan jawab "Tiada!".. Sama juga bab-bab bunga.. Haram takde.. Lisa pulak ade sh00ting.. lagip0n aku tak bagi datang. Maklum la, k0nv0, camera mesti banyak. Aku tak nak kec0h-kec0h..

0rang lain duk sibuk ambik gambar, aku sibuk nak balik, ayahanda terchenta nampaknya sangat memerlukan bekalan tenaga berbentuk sepinggan nasi dan segelas air.. Aku tak mahu jadi anak durhaka..  Jadi mencari bekalan makanan adalah lebih afdal dari terus berada di majlis k0nv0kesyen..

No comments:

Post a Comment