Oct 28, 2010

FAM dan KAFA... Adakah kamu belajar dari kesilapan?

Musim gemilang terus dicipta 0leh The Red Warri0r.. Kempen Liga Super ditamatkan dengan kekalahan tunggal di K0ta Bharu dan tidak pernah tewas di tempat lawan. Menamatkan saingan di tempat kedua liga dibelakang Selang0r.. Epis0d kegemilangan diteruskan pada kempen Piala Malaysia.. Berjaya ke final untuk kali kedua berturut-turut.

Namun, tidak semuanya indah buat peny0k0ng-peny0k0ng setia The Red Warri0r. Segenap medan pertempuran diharungi tanpa mengharap sebarang balasan dari KAFA. Mereka hanya mahu pasukan kesayangan meraih keputusan yang terbaik. Itu saja.. Tapi madu yang diberi, racun yang dibalas. Adakah KAFA memikirkan tindakan membuat juala tiket secara pakej membebankan peminat-peminat yang sudah lama berhabis wang dan tenaga memberi s0k0ngan? Persetankan FAM. Puak-puak ini hanya pandai meratah duit dengan rakus.. Kemajuan b0la sepak dianjingkan begitu sahaja 0leh mereka. Janji fulus masuk p0ket. Peduli apa hati perut peminat yang cintakan b0la sepak Malaysia.

Puluhan ribu tiket yang dijangka dijual ghaib entah ke mana. L0gikkah akal waras dari spesis paling bertamadun di muka bumi untuk menerima kenyataan bahawa, tiket 20k habis dijual dalam masa tak sampai sejam sedangkan yang berasak-asak beratur xsampai 10k 0rang... Malah tiket untuk peny0k0ng Red Warri0r di Lembah Kelang sebanyak 10k telah habis sebelum sempat sampai ke tangan peny0k0ng yang berhak.. Masih ada tangan-tangan ghaib yang memakan hak secara batil.. Adakah KAFA sedar akan hakikat ini? KAFA memang sedar!! Tapi $$$ adalah lebih penting.. Persetankan s0k0ngan peminat yang setia bersama. Persetankan wang ringgit yang dicurahkan mereka. Yang penting $$$$$ masuk p0ket.. FAM memang b0d0h tidak b0leh diajar, pandai tak b0leh ditumpang.. Azzuddin nampaknya masih tak puas ke sana kemari dengn BMW 7 Series nya.. Hamidin p0n macam nak merasa seperti Azzuddin (baca celaka). 

Jangan terkejut jika Sabtu ini menjadi sejarah hitam b0la sepak Malaysia.. Kedua-dua peny0k0ng baik dari Kelantan dan Negeri Sembilan berpadu tenaga menghancurkan Stadium Nasi0nal Bukit Jalil tanda pr0tes terhadap FAM.. Jangan permainkan kuasa rakyat!!! 

Kepada KAFA jangan terlalu selesa melihat stadium anda penuh saban minggu.. Peminat juga ada tahap sabarnya.. Kami ada kuasa memb0ik0t perlawanan di venue sendiri.. Jangan terkejut jika stadium k0s0ng kali ini.. Kami juga pandai mengajar!!! FAM muka saja baru, tapi sikap masih lagi lama.. Masih b0d0h s0mb0ng.. 





7 comments:

  1. Penyokong tidak mengharapkan balasan apa-apa. Sekadar ingin melihat Pasukan tercinta menggapai kejayaan yang tersangat diidamkan sejak lama dulu.
    penyokong terus setia ke mana-mana venue perlawanan tanpa sedikit pun mengharapkan balasan. sanggup bergadai masa. sanggup bergadai nyawa!

    cukup sekadar KAFA (pedulikan Football And Money) menterjemahkan pengorbanan fans dengan satu kejayaan membawa pulang piala idaman.

    ReplyDelete
  2. aku sokong 100% luahan atas ni... geng jeput

    ReplyDelete
  3. wow...marah tul ranoor kali nih...misti dah lame terpendam dan terbukuk di hati nih...ape kate boikot skali bile ade game kat luar @ kelate...tunjuk ape itu kuasa penyokong...saya sokong pakdo....AFUNDI PAKDO....

    ReplyDelete
  4. murih berat pakdo!

    ReplyDelete
  5. nilah jadi kalau geng2 politik pegang bola
    berterabur

    ReplyDelete
  6. jd macam haram b0la malaysia..

    ReplyDelete