Oct 16, 2010

Tanpa Balas...

Perghhh!!!!

Malam ni antara malam-malam terindah.. Sengih, senyum, riak, takbur, bangga diri, mata keranjang, bagai pinang dibelah dua.. Ahhh.. semua ada... 

Walaup0n mengalami jiwa kacau sejak semalam.. Aku masih steady ke Desa Pandan.. Layan Red Warri0rs menc0nteng arang ke muka Selang0r.. Huh!! K0men berapi bai... Teng0k jer pesbuk Selang0rfc ngan TM Sy0knya B0la.. Memang tak kalah la Selang0r ni... Tapi aku steady... Mentenn jer.. Setenang air di kali kata A.Samad Said.. 

Walaup0n b0leh jer nak layan kat rumah, tapi tak penetrasi langsung.. huh!! Game ini harus dilayan beramai-ramai secara berjemaah. Dapat 27 kali ganda pahala.. Walaup0n Betterman telah melipak aku pada saat-saat akhir perjanjian.. Aku telah dir0ger P0kchek yang secara tiba-tiba kembali merubah fikiran untuk ke Desa Pandan.. Cal0 betey!! Oh ya.. P0kchek dilanda demam.. Mungkin demam ~chenta~ Auuww!!!

1st half agak lancar gaya permainannya Piya dan Syakir menjadi m0bility sepenuhnya dalam keadaan padang licin.. Amri Yahya asyik jeling K.Devan.. Amirul Hadi main takut-takut kerana p0sisinya agak hampir dengan sc0reb0d.. Biasanya mereka-mereka yang berada di sc0reb0d akan membawa parang panjang dan pisau Ramb0 sambil men0nt0n b0la.. Malah ada yang membawa bumerang.. Save bajet katanya.. Baling datang balik... Indra Putra, Farhan dan Hai-0 nampak agak rajin menjenguk rakan-rakan di bawah. Jadi c0nnecti0n di antara defend, midfielder dan striker agak akrab.. Carik-carik bulu ayam, lama-lama bersambung jua.. Tiada hantaran tanpa nafsu dilakukan 0leh defender kali ini.. B0la dengan baik di feeder ke bahagian midfielder.. Tapi Selang0r yang agak Malaysia bahagian tengahnya nampak Tim0r Leste kali ini..

Farhan buat aku tarik Dunhill dengan penuh gaya mutu dan keunggulan.. Kaki kek0k beliau membuatkan jaring g0l din0da dengan rakus 0leh b0la yang bulat.. G0l yang chantek!! Tidak lama selepas itu, giliran Indra mendapat b0la dari bahagian tengah.. Tahan b0la dan tenung defend Selang0r dengan satu tenungan sinis... Beliau sudah nampak Kemal Rizal berlari-lari keriangan tanpa pengawasan 0rang dewasa.. Maka hantaran ngam-ngam kepala telah dibuat.. Kemal yang agak sedikit rambutnya, menyempurnakan hantaran yang agak mengghairahkan itu dan terus berlari sambil mendepakan tangan.. Itu tandanya g0l.... Ya g0l... Aku terbayang wajah-wajah jawa selang0r di Banting, Tanjung Karang dan Sabak Bernam.. Ahhh!! Persetankan semua itu..

2nd half sudah bermula.. Agak lega sedikit.. Tapi lega itu tak sampai separuh Dunhill.. Selang0r agak main b0la kali ini.. Mungkin K.Devan buat filem Sivaji The B0ss kat changing r00m.. Malah K.Devan selalu buat aksi-aksi Sivaji The B0ss tatkala referee meniup wisel.. "Ahhh Devan memang begitu" ujar Amri Yahya yang kechiwa kerana dikeluarkan.. Amri yang kechiwa terus capai hanset dan main game Snake.. L0r.. Amri masih pakai 3310 lagi.. Senang nk layan SMS katanya.. Biarkan Amri dengan permainan Snake nya...

Kemal Rizal, seperti kata fan-fan Selang0r (fan Selang0r kata Kemal main b0m0h sebab dapat heading walaup0n agak katik) agak keras lutut malam ini.. Mungkin tak sempat nak bunuh setan sehari dua ni.. Jadi banyak tenaga di situ.. Beliau melakukan tindakan terpuji dari segi akidah b0la sepak dengan mengabaikan inesiatif untuk berlak0n dan terus membawa b0la.. Piya dengan lirikan mata yang tajam meminta b0la dari Kemal.. Kemal dengan tanpa was-was seperti pr0duk Zait0n terus saja buat passing kepada Piya.. Piya mendapat b0la, masih lagi Piya.. dannnnnn GOLLLLL!!!!!!!   Kelantan melayakkan diri ke separuh akhir Piala Malaysia 2010!!!!!

Nizad sepatutnya memberi angka 'mati' kepada Selang0r.. Tapi apakan daya.. Beliau lebih gemar angka 3.. Tapi mungkin juga dia tidak mahu Pikam secara tiba-tiba femes dek n0mb0r jersinya yang berangka 4.. Nanti dikatakan Pikam ini ada keramat.. Susah pula Pikam nak training.. Ada jer 0rang datang suruh buat air jampi dan buat pelaris kedai makan.. Melayu ni khurafat sikit.. Jeritan "TUKAR PIYA TOWW!!" 0leh aku nampaknya didengari Sathia yang berada beratus batu jauhnya di K0ta Bharu.. Sathia lantas mengeluarkan Piya.. Aku senyum nipis di KL...

3 minit additi0nal times... dan PRITTT, PRITTT.. PRITTTTTTTTTTT dengan isyarat tangan ditunjukkan.. Maka sunyi lah pesbuk dari fan-fan Selang0r yang kabarnya mau datang menaiki 20 buah bas dari Selang0r..
Aku sekali lagi tersenyum nipis... Asap Dunhill p0n keluar secara berhemah.. Bulat bentuknya..

4 comments:

  1. walaupun kemenangan ini adlah ubap yg mujarab, tetapi, selepas mendengar nasihat jaabil supaya memamah panadol, sy terus muntah.. lalu rebah lembik kembali.. jaabil v ajaran sesat ko saya suh mamoh panadol.. KEMBALI DEMAM DENGAN TERUK SEKALI..

    ReplyDelete
  2. al0ss chekkk!!
    bakp0 g mam0h panad0l!!

    ReplyDelete
  3. ini konpem pokchek!! maseh tidap segar lg kah?

    ReplyDelete